Salta en San Pedro de Atacama - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Patrick Verweij - WaarBenJij.nu Salta en San Pedro de Atacama - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Patrick Verweij - WaarBenJij.nu

Salta en San Pedro de Atacama

Door: Patrick Verweij

Blijf op de hoogte en volg Patrick

17 Juni 2016 | Argentinië, Salta

Na een dag Salta zelf verkend te hebben, besloten een Amerikaan, Australiër, Ier en een Nederlander om een auto te huren en het Andes gebergte te verkennen. De pittoreske dorpjes rondom Salta, zoals Humahuarca, Tilcara en Purmamarca, waren in positieve zin de grootste verrassing tot nu toe. Vanuit de 'Seven Color Mountain' tot de Argentijnse zoutvlakten, elk uitzicht was prachtig. Daarnaast was het samen met de drie andere reisgenoten enorm gezelllig. Voordat de volgende bestemming, San Pedro de Atacama, werd aangedaan, werd allereersf de roadtrip afgesloten met voorlopig de laatste overheerlijke Argentijnse steak en de spotgoedkope wijn uit de wijngaard van Cafayete.

Enigszins verdoofd door de wijn, het was maar 5 euro per fles :), namen Owen, mijn Ierse reisgenoot, de nachtbus naar Chili. Vergeleken met de Argentijnse busritten, was deze een ware nachtmerrie. Desondanks hadden we geluk dat de grens, op 5000 meter hoogte, open was en we de volgende dag San Pedro de Atacama konden verkennen.

Dit kleine stadje is verreweg het meest toeristische stadje wat ik ooit heb gezien. De tourist offices waren links, rechts, boven en onder je. Na een prachtige moon valley tour en een dag mountainbiken in onder andere de Atacama dessert, besloten Owen en ik dan ook om de Salar de Uyuni tour te boeken en door te reizen naar Bolivia.