Iguazu Falls - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Patrick Verweij - WaarBenJij.nu Iguazu Falls - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Patrick Verweij - WaarBenJij.nu

Iguazu Falls

Door: Patrick Verweij

Blijf op de hoogte en volg Patrick

21 Mei 2016 | Argentinië, Puerto Iguazú

Na een geweldige week in Buenos Aires, vertrok ik op dinsdag 17 mei naar Iguazu. De 16-uur durende busreis was lang niet zo vervelend als dat het klinkt. Op woensdag ben ik werkelijk overdonderd door het aangezicht en geluid van de liefst 275 watervallen in het Iguazu National Park. De ene waterval was nog indrukwekkender dan de andere, met als absolute klap op de vuurpijl Devil's Throat, oftewel 'La garganta de Diablo'. Iguazu ligt bij de grens van Argentinië, Brazilië en Paraguay. Het is daarom mogelijk om de watervallen van de Braziliaanse en Argentijnse kant te bekijken, waarbij gezegd mort worden dat de Argentijnse kant vele malen indrukwekkender is.

Zaterdag 21 mei gaat mijn avontuur verder, met als bestemming: Rio de Janeiro!